Yleiset viestintään ja markkinointiin liittyvät tiedustelut:
viestinta(at)merimieselakekassa.fi



Merimieseläkekassan viestintä tukee toiminnallaan eläkekassan strategiaa.
Viestinnän tavoitteet
- Antaa merenkulkijoille, työnantajavarustamoille ja merenkulun eri sidosryhmille riittävä kuva MEL-eläketurvasta
- Antaa selkeää ja ymmärrettävää informaatiota MEL-eläkejärjestelmästä osana lakisääteistä eläketurvaa
- Vahvistaa viestinnällä MEKin mainetta asiantuntevana, luotettavana, vakavaraisena, yhteistyökykyisenä ja nykyaikaisena toimijana
Ydinviestit
- Huolehdimme MEL-järjestelmän kestävyydestä taloudellisesti ja sosiaalisesti
- Tuomme esille työelämäkysymyksiä
- Työeläke syntyy työstä
- Työura, työkyky, työhalu/motivaatio
- Työhyvinvointi, työkykyjohtaminen ja työterveyshuolto
- Tuemme osaltamme merenkulun toimintaedellytysten kehittymistä
Viestintäkanavat
Asiakaslehti Albatrossi julkaistaan neljä kertaa vuodessa. Lehti jaetaan aktiivimerenkulkijoille, MEL-eläkeläisille, varustamoille, merenkulun ja työeläkealan edustajille sekä viranomaisille ja kansanedustajille. Lehden painosmäärä on noin 12 000. Lehden päätoimittaja on toimitusjohtaja Jari Puhakka ja toimituspäällikkö johtaja (CCO) Marina Paulaharju. Merimieseläkekassa on Aikauslehtien liiton jäsen.
Merimieseläkekassan viikoittainen, kolmikielinen uutiskirje lähetetään joka maanantai. Kokoamme uutiskirjeeseen merialaa koskevat uutiset eri lähteistä. Voit tilata ilmaisen uutiskirjeen täältä.
Lisäksi eläkekassa on sosiaalisen median kanavista Facebookissa, LinkedIn'ssa ja Twitterissa.